“`html
Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin’den Önemli Değerlendirmeler
Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, 15 Temmuz Demokrasi ve Milli Birlik Günü etkinlikleri çerçevesinde MEB Şura Salonu’nda düzenlenen “Zaferin Adı Türkiye: Özel Çocuklar Sergisi”ni ziyaret etti.
Sergi sonrası basın mensuplarıyla bir araya gelen Tekin, eğitim gündemi hakkında önemli açıklamalarda bulundu.
Bir gazetecinin, 11 Temmuz’da açıklanan merkezi sınavda 719 öğrencinin tam puan almasıyla ilgili yönelttiği soruya yanıt veren Tekin, Bakanlık olarak tüm süreçleri siyasi çıkarların ötesinde yürüttüklerini vurguladı. Her türlü eleştiri ve spekülasyondan bağımsız bir şekilde işlerini gerçekleştirdiklerini bildirdi.
Tekin, LGS dahil olmak üzere tüm sınavları bu anlayışla yönetmeye çalıştıklarını belirterek, “Hukuk devletine olan saygımızı daima koruyoruz. Öğrenci ve öğretmenlerimizin emeklerine azami önemi vererek, bu süreçte yaşanabilecek her türlü olumsuz durumu engellemeye gayret ediyoruz.” dedi.
Öğrencilerin sınav için bir yıl boyunca hazırlandıklarını dile getiren Tekin, sözlerine şöyle devam etti:
– “Sınavın yapıldığı gün, sınav sonrası güncel değerlendirmelere dair açık açıklamalar yaptık. Örneğin, yayımlanan ilk spekülasyonlardan biri ‘sınav soruları sızdırıldı’ yönündeydi.”
– “Saat 10.45’te biten bir sınavın sorularının 11.57’de sosyal medyada dolaşması, sınavın güvenliğine dair soru işaretleri doğurur. Ancak bunun söylenmesi ya mantıksal bir tutarsızlık ya da kasıtlı bir yanlış yönlendirme olarak değerlendirilebilir.” dedi.
– “Bu tür iddialar hakkında gerekli açıklamaları yaptık ve oluşabilecek her türlü ihmalin tespiti için müfettişlerimiz hemen incelemelere başladı.” diye ekledi.
– “Bu konuyu anlamaları için özenle anlatmaya çalışıyoruz, ama yine de bazıları bu gerçekleri kabul etmekte zorlanıyor.”
Bakan Tekin, Muharrem İnce’nin CHP’nin sosyal medya hesaplarından yaptığı açıklamalara da tepki göstererek, şöyle konuştu:
– “Şimdi LGS ile ilgili ‘pis koku geliyor’ gibi ifadeler kullanıyorlar. Bu kişiye şunu söylemek istiyorum: Cumhuriyet Halk Partisi Genel Merkezinden çıkmasını öneriyorum. Zira bu kötü kokunun kaynağı, CHP’li belediyelerin kaynakları israf etmesi ve rüşvet iddialarının bulunduğu süreçtir.”
– “Çok tuhaf iddialar ortaya koyuyorlar. Mesela birisi çıkıp, ‘Ben çevremdeki bir kaç kişiye sordum, sınav çok zordu dedi.’ ancak 719 birinci çıkıyor.” dedi.
– “Biz her zaman öğrencilerimize şunu söyledik: ‘Sorular, ders kitaplarınızdan gelecek.’ Eğer bu kadar çok birinci varsa, bunun sebebi, öğrencilerimizin okula ve öğretmenlerine odaklanmasıdır.” şeklinde konuştu.
Eleştirileri dile getiren Tekin, öğretmenlere teşekkür edilmesi gerektiğini ifade ederek, “Öğretmenlerimize teşekkür edilmesi gerektiği yerde, tüm camiayı zan altında bırakmak son derece sığ bir anlayıştır.” diye belirtti.
Tekin, CHP’nin diğer sınav eleştirilerine de atıfta bulunarak şu değerlendirmelerde bulundu:
– “Cumhuriyet Halk Partisi’nden gelen açıklamalar, mevcut tartışmalı durumdan kaçmanın bir yolu olarak kullanılıyor.”
– “Ancak bunu çocuklar üzerinden yapmaları ahlaki açıdan son derece yanlıştır.”
– “Bakanlık olarak en küçük bir şikayet veya eleştiriyi bile ciddiyetle ele alıyoruz. Eğer sınavın güvenliğine dair en ufak bir şüphe olsaydı, gerekli önlemleri alırdık.” dedi.
Bakan Tekin, eğitim uzmanlarının, sınavın sonuçları üzerine yaptıkları değerlendirmeleri hatırlatarak, 719 birincinin en yüksek puana sahip olan 8 okulun toplam kontenjanından fazla olduğu hakkında gelen eleştirileri yanıtladı. Bunun yanı sıra, Bakanlık bünyesindeki Ölçme Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü’nün sınav sürecini titizlikle yönettiğini belirtti.
Kendisinin sözlerini şöyle sonlandırdı:
– “Birçok uzman burada çalışıyor, ama bazı kişilerin sunduğu analizlerin güvenirliği yok. Bu tür iddiaların ardında herhangi bir gerçeklik yok.”
– “Ayrıca, hiçbir sınavda tüm soruları doğru cevaplandıran öğrencilerin hepsi aynı okulu tercih etmiyor. Bazıları memleketlerinde ya da akrabalarının yanında okulları da tercih edebiliyorlar.”
– “Bu sebeplerle böyle bir yoğunlaşma yaşanmayacağını düşünüyoruz.”
* “2018’den itibaren en üst dilimdeki öğrencilerin oranları üzerine yaptığım analizlerde, hem PISA hem de ABİDE değerlendirmelerinde, LGS sonuçlarında benzer yüzde 6’lık bir öğrenci grubunun aynı olduğunu gördüm.”
– “Bunlar gösteriyor ki, sorumlular kamuoyunu yanıltmaya çalışıyorlar.”
“`