Osmaniye’deki Depremzedelerin Zorlu Yaşamı: “Param Yok Diye Sokaklarda mı Yaşayacağım?”
Osmaniye'nin Sumbas ilçesinde, 6 Şubat Kahramanmaraş depremlerinin üzerinden üç yıl geçmesine rağmen, depremzedeler hala çadır ve barakalarda yaşam mücadelesi veriyor. Gafarlı Köyü Diniker Mahallesi'nde yaşayan 86 yaşındaki Hayriye Uçak, maddi imkansızlıklar nedeniyle deprem konutuna yerleşemediğini ve buna bağlı olarak zor bir yaşam sürdüğünü belirtti. Gözyaşları içinde "Param yok diye sokaklarda mı yaşayacağım?" diyerek yetkililerden yardım talep etti. Hayriye Uçak, deprem sırasında evinin ağır hasar gördüğünü ifade ederek, “Başımı sokacak bir yerim yoktu. Evimi korumak için mahkemeye başvurdum ama mahkeme evimi yıktı. Şimdi dışarıda yaşıyorum, konteynerde ve çadırda kalıyorum. Yemeğimi dışarıda, yağmurda pişiriyorum. Ben bu yaşta böyle mi öleceğim? Yardım istiyorum,…