Ticaret Bakanlığı’nın Yaptığı Yeni Düzenleme Tüketicilere Kolaylık Sağlayacak
Ticaret Bakanlığı, Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’nde önemli değişiklikler yaparak tüketicilere yeni haklar tanıdı. Yapılan düzenleme ile tüketicilerin iade masraflarını ödememesi sağlanırken, şirketlere de yeni sorumluluklar yüklendi. Bu değişiklikler sayesinde tüketicilerin haklarının korunması ve ihlal edilmesinin önüne geçilmesi hedefleniyor.
Tüketiciye Artık İade İçin Masraf Yansımayacak
Yayımlanan düzenlemede, satıcının iade için belirttiği taşıyıcı aracılığıyla malın geri gönderilmesi durumunda, tüketiciden iadeye ilişkin masrafların alınamayacağı belirtildi. Düzenlemede açıkça şu ifadelere yer verildi;
“Cayma hakkının kullanımında, satıcının belirttiği taşıyıcı aracılığıyla malın geri gönderilmesi halinde, tüketici iade masraflarından sorumlu tutulamaz.
Eğer satıcı iade için herhangi bir taşıyıcı belirtmemişse, tüketiciden iade masrafı talep edilemez.
Eğer taşıyıcı, tüketicinin bulunduğu yerde şubesinin olmaması durumunda, satıcı ek bir masraf talep etmeksizin malın iadesini sağlamakla yükümlüdür.
Online platformlar aracılığıyla yapılan mesafeli sözleşmelerde ise, taşıyıcıya ilişkin bilginin ön bilgilendirmede yer almaması durumunda ya da taşıyıcının tüketicinin bulunduğu yerde şubesinin olmaması durumunda, masraflar ve yükümlülükler hizmet sağlayıcı tarafından karşılanmalıdır.”
1 Ocak 2026’da Yürürlüğe Girecek
Ticaret Bakanlığı’nın yapmış olduğu düzenlemeler, 1 Ocak 2026 tarihinde yürürlüğe girecek ve tüketicilere önemli kolaylıklar sağlayacak.